Nog even wat informatie over dit blog

Ik heb dit blog voornamelijk opgezet om zelf mijn glutenvrije recepten te bewaren en terug te vinden.
Het merendeel van deze recepten heb ik ooit "ergens" gevonden en overgenomen en in een multomap gestopt.

Aangezien ik er geen bronvermelding bij heb gezet, weet ik dus niet meer waar welk recept vandaan komt.
Indien iemand een recept herkent en de bron daarvan weet, laat het me dan even weten, zodat ik de juiste bron kan vermelden.

Ik pretendeer absoluut niet de bedenkster van deze recepten te zijn.

Het zijn echter wel recepten waar ik zelf erg blij mee ben, en die ik graag deel.

vrijdag 27 augustus 2010

Dunne wafeltjes, nieuwjaarsrolletjes, kniepertjes

125 gr boter
120 gr. basterdsuiker
1 ei
250 gr, bloem (ik gebruik Schär mehl)
375 ml koud water
2 eetl. anijszaad (meer of minder naar smaak)
kaneel (naar smaak)
½ zakje vanille suiker

Boter beetje laten smelten in de magnetron. Basterdsuiker en ei erdoor roeren.
Daarna het water en de bloem erdoor mixen, anijszaad, kaneel en vanillesuiker erdoor.

Ongeveer een eetlepel beslag per keer in het wafelijzer. Wafelijzer dicht klappen en de wafel lichtbruin laten worden.
Voor nieuwjaarsrolletjes de wafels direct om de steel van een pollepel oid. rollen. Pas op, erg heet?

De wafeltjes in een goed afsluitbare trommel bewaren.

Ook de mensen die niet glutenvrij moeten eten, vinden ze lekker.

3 opmerkingen:

  1. Leuke blog heb je, sinds kort ben ik ook glutenvrij en natuurlijk op zoek naar recepten en kreeg van iemand de tip om hier eens te kijken. Ik heb me maar meteen even aangemeld als volger zodat ik van je lekkere recepten kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb sinds gisteren ook een wafelijzer voor dunnen wafeltjes, wil ze morgen proberen.

    nu vraag ik mij af welk meel gebruik je mix c of mix b van Schar.

    Sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Sieneke, ik gebruik Schär mehl.
    Mix C is meer voor cake, Mix B is voor brood.
    Dit is gewoon meel, en ook zeer geschikt voor pannenkoeken en alles waar je normaal gesproken gewoon tarwebloem voor zou gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen