Nog even wat informatie over dit blog

Ik heb dit blog voornamelijk opgezet om zelf mijn glutenvrije recepten te bewaren en terug te vinden.
Het merendeel van deze recepten heb ik ooit "ergens" gevonden en overgenomen en in een multomap gestopt.

Aangezien ik er geen bronvermelding bij heb gezet, weet ik dus niet meer waar welk recept vandaan komt.
Indien iemand een recept herkent en de bron daarvan weet, laat het me dan even weten, zodat ik de juiste bron kan vermelden.

Ik pretendeer absoluut niet de bedenkster van deze recepten te zijn.

Het zijn echter wel recepten waar ik zelf erg blij mee ben, en die ik graag deel.

dinsdag 21 december 2010

3-in-de-pan

Dit recept heb ik gekopieerd van http://levenzondergluten.blogspot.com/
Het lijkt mij erg lekker en ik wilde het alvast bewaren om eens uit te proberen.



300 gram Scharmix (ik heb C gebruikt)
400 ml. melk
1 ei
1 a 2 appels
Rozijnen
theelepel kaneel
3/4 zakje bakpoeder
1 a 2 zakjes vanillesuiker

Doe de melk, suiker, bakpoeder en ei bij het meel en meng alles goed tot er een dik beslag ontstaat. Snijd de appel in kleine stukjes en roer deze samen met de rozijnen door het beslag. Verhit wat olie in een koekepan en schep met een lepel porties beslag in de pan zodat er ca. 3 a 4 in de pan kunnen. Het worden dus kleine dikke pannekoekjes. Serveer met poedersuiker. Lekker en makkelijk, zeker voor kinderen!

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd wat je ervan vindt. Toevallig dat jullie hetzelfde servies hebben. Volgens mij jaren geleden gekocht bij Blokker hahaha, maar hij blijft leuk. Ik lees het wel als je je 3 in de pan hebt geprobeerd wat je er van vond. En de Loempia's vielen trouwens wel mee om te maken hoor, had ze nog nooit eerder gemaakt, maar ging prima. Alleen ik vind die rijstvellen stinken hahaha.Groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen