Nog even wat informatie over dit blog

Ik heb dit blog voornamelijk opgezet om zelf mijn glutenvrije recepten te bewaren en terug te vinden.
Het merendeel van deze recepten heb ik ooit "ergens" gevonden en overgenomen en in een multomap gestopt.

Aangezien ik er geen bronvermelding bij heb gezet, weet ik dus niet meer waar welk recept vandaan komt.
Indien iemand een recept herkent en de bron daarvan weet, laat het me dan even weten, zodat ik de juiste bron kan vermelden.

Ik pretendeer absoluut niet de bedenkster van deze recepten te zijn.

Het zijn echter wel recepten waar ik zelf erg blij mee ben, en die ik graag deel.

maandag 1 november 2010

Speculaasbrokken

Ingrediënten:

150 gr. mix. C van Dr. Schär
117 gr. margarine
75 gr. bruine basterdsuiker
iets minder dan 2 afgestreken theelepels bakpoeder
5 gr. speculaaskruiden
wat zout

Bereidingswijze:

  1. Doe alles bij elkaar in een kom, behalve de margarine. Begin met de basterdsuiker en zorg dat die goed klontvrij is.
  2. Kneed het beslag of gebruik een mixer met deeghaken.
  3. Doe de margarine erbij, beetje gesmolten in de magnetron of in kleine stukjes gesneden.
  4. Weer het beslag kneden of mixen met de deeghaken.
  5. Doe bakpapier op de bakplaat.
  6. Schep met twee lepels het deeg erop.
  7. Rol dit uit met een deegroller. Omdat het deeg erg kleverig is, kun je wat plasticfolie op het beslag doen en daaroverheen rollen met de deegroller. Aan het einde haal je het folie er voorzichtig vanaf. Het deeg moet 1-1,5 cm. dik zijn.
  8. Laat het deeg één uur rusten.
  9. Verwarm de oven voor op 175 graden.
  10. Bak de speculaas in het midden van de oven in 30 minuten gaar.
  11. Snijd de speculaas in stukken en laat ze afkoelen op keukenpapier.
Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten